Boekenwurm, CommCommComm

Gelezen: Like my like – Hannes Coudenys

Een van m’n missies als ik naar de Boekenbeurs ga, is vakliteratuur vinden. Boeken waar ik nog iets van kan bijleren. Ze zijn niet zo dik gezaaid eigenlijk, de boeken waar ik echt veel van opsteek. Meestal teveel basis of zo specifiek dat ik er niets aan heb. Maar Like my like is eentje van de goeie soort. Een must voor elke communicatiemedewerker.

Auteur: Hannes Coudenys
Uitgeverij: Borgerhoff & Lamberigts

Een boek over sociale media. Een onderwerp waar de afgelopen jaren heel wat over gezegd en geschreven is. Het ene boek al beter dan het andere. Ik ben dus altijd wat sceptisch als ik aan een nieuwe reeks ‘vakliteratuur’ begin. Maar Like my like wist me heel snel te overtuigen. Het is de juiste mix van basiskennis en uitbreiding, van kort nog even samenvatten en nieuwe dingen bijleren.

Like my like overloopt heel wat sociale media en geeft je de voor- en nadelen maar vooral ook recente ontwikkelingen waardoor je mee bent. Nu is dat natuurlijk relatief voor sociale media die elke dag nieuwe features brengen en toch had ik op geen enkel moment het gevoel dat het boek al gedateerd was. Behalve alle basisinfo nog eens op een rijtje te zien, heb ik toch nog wat dingen kunnen bijleren. Tips & tricks die ik dagelijks meenemen voor m’n job of hier op m’n blog.

Kortom, Like my like is een aanrader voor elke communicatiemedewerker die sociale media nog meer wil inzetten voor z’n communicatie. Het boek is kort, bondig, to the point maar toch uitgebreid genoeg om mee te zijn in het verhaal. Alles zit in een leuke lay-out en in een wip heb je het helemaal uit en kan je aan de slag.

Getagd , , , ,

0 gedachten over “Gelezen: Like my like – Hannes Coudenys

Geef een reactie