Boekenwurm

Gelezen: Influencers – Carole Lamarque

Hier en daar had ik al wat horen waaien over ‘Influencers’. Ik noteerde het op mijn wishlist. Het verdween wat naar de achtergrond, tot ik het op de Boekenbeurs zag liggen. Ik was verbaasd dat het maar een dun boekje was maar inhoudelijk triggerde het me genoeg om het toch gewoon mee naar huis te nemen.

Carole Lamarque - Influencers

Auteur: Carole Lamarque
Uitgeverij: Lannoo Campus

Het boek is in eerste instantie bedoeld voor bedrijven. Hoe vind je influencers en wat kunnen ze voor jouw bedrijf betekenen? Dat is de voornaamste insteek. Maar regelmatig geeft Lamarque onder de noemer ‘spiegelbeeld’ ook een tip voor influencers zelf. Geen slecht idee dus om als influencer het boek ook eens te lezen, je kan er maar uit leren.

Gezien de Belgische influencer-wereld (is dat een woord?) er anders uitziet dan die in Nederland en VSA (bv. door de grotere afzetmarkt), is een Belgische handleiding geen slechte invalshoek. In een achttal stappen verken je de wereld van de influencers en krijg je een hoop tips om hen in te zetten in jouw communicatie. Je maakt kennis met de influencer-wereld en kan stap voor stap bekijken hoe je hen kan gebruiken voor jouw bedrijf.

Ik vind het positief dat Lamarque focust op de micro-influencers. Vaak meer dan op de grootverdieners in de influencer-wereld. Je kan met een aantal micro-influencers soms meer bereiken dan met de grote, bekende namen. Afhankelijk van je doelstelling uiteraard.

Daarnaast geeft het boek een goeie mix van theorie, cases en tips. Daardoor heb je genoeg theoretische achtergrond om de praktijkvoorbeelden goed te begrijpen. Zonde dat het al bij al een dun boekje (140 pagina’s) is. Ik had gerust nog wat meer informatie kunnen gebruiken. En als ik nog een tweede klein puntje van kritiek mag aanhalen: ik snap de lay-out van Lannoo Campus toch niet altijd. Hoe kan je zo’n hip en trendy thema toch nog altijd in die droge, saaie zwart-rode lay-out steken. Het is niet het eerste boek van Lannoo Campus waar me dat stoort. Zonde voor een prachtig onderwerp.

Je vindt het boek ook op Bol.com. Voor de paperback betaal je 29,99 euro.

Tagged , , , ,

3 thoughts on “Gelezen: Influencers – Carole Lamarque

Geef een reactie